top of page
  • nses09

Про систему громадського здоров’я.


За визначенням Центру з контролю та профілактики захворювань в США (CDC), громадське здоров'я – це наука про охорону та покращення здоров'я людей та їх громад.

Громадське здоров'я включає пропаганду здорового способу життя, дослідження захворювань та попередження травм, виявлення, попередження та реагування на інфекційні хвороби. Заходами в цьому напрямку є впровадження освітніх програм, політичні рекомендації, надання послуг, проведення досліджень.

За даними Світового банку, середня тривалість життя в нашій країні у 2017 році становила 71,7 років. Для порівняння, середня тривалість життя чоловіка у багатьох країнах ЄС майже 80 років, а жінки – 85. Тягар неінфекційних захворювань в нашій країні складає 91%, що значно вище середньоєвропейських показників. Україна сьогодні посідає одне з перших місць серед країн європейського регіону за кількістю ВІЛ-позитивних осіб. Охоплення вакцинацією зростає, однак показник не нижче 95% залишається амбітною метою України. Тому ризики спалахів та епідемій вакцино-керованих хвороб досі актуальні для нас.

1 жовтня 2022 року набрав чинності Закон України № 2573-IX «Про систему громадського здоров’я» (далі – Закон). Цей Закон вводиться в дію через 12 місяців з дня набрання ним чинності, тобто з 1 жовтня 2023 року.

З цієї дати втратить чинність Закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», а з ним відійде в історію профілактична система, яка здійснювалась установами та закладами державної санітарно-епідеміологічної служби.

Він дозволить створити комплексну систему громадського здоров’я.

Зокрема виконання норм законопроєкту сприятиме:

– запобіганню хвороб, зміцненню здоров’я населення та збільшенню тривалости життя;

– ефективному використанню коштів держбюджету для епідеміологічного нагляду, реагування на загрози та надзвичайні ситуації;

– створенню національної мережі установ із контролю та профілактики хвороб;

– створенню системи протидії біологічним загрозам.

Ухвалення такого закону є частиною зобовʼязань України перед міжнародними партнерами – Євросоюзом, Європейським співтовариством з атомної енергії та ООН.

«Це дуже важливо для України, адже, за різними оцінками, частка економічних витрат держави від передчасної смертности становить щонайменше 12,1 мільярда гривень. А найчастіше причиною смерти стають неінфекційні, інфекційні захворювання та травми»ю

Що передбачає система громадського здоров’я?

Оновлена система спрямована на заходи, які допоможуть українцям підвищити якість і тривалість життя. Передусім це:

– маркування харчових продуктів;

– напрацювання стратегії імунізації, зміцнення здоров’я та догляду за дітьми;

– гарантування якісних і доступних медичних послуг.

За даними МОЗ, у європейських країнах середня тривалість життя чоловіків становить 72 роки, а жінок – 80. Натомість в Україні чоловіки живуть у середньому 66 років, а жінки – 76.

Закон гарантує людям безпечні для здоровʼя і життя харчові продукти, питну воду, довкілля, умови праці, навчання, виховання, побут, дозвілля, відпочинок. Водночас зобов’язує громадян піклуватися про своє здоровʼя, здоров’я і гігієнічне виховання дітей та не шкодити здоровʼю інших.


2 просмотра0 комментариев

Недавние посты

Смотреть все
bottom of page